Persberichten April 2008

Zwemmen met hindernissen voor Stichting Dol Fijne Therapie!

“Baantjes trekken voor het goede doel in Waalwijk”LEERLINGEN SG DE OVERLAAT ZWEMMEN GELD BIJ ELKAAR VOOR DOLFIJNTHERAPIEOp donderdag 17 april zullen maar weinig leerlingen van SG De Overlaat een “droog pak” houden als het aan de bedenkers van de sponsorzwemtocht ligt! Die dag zwemmen zij namelijk met de school geld bij elkaar middels een sponsoractie, georganiseerd door Jonathan, Lesley, Clark en Bart. Ze moesten een grote actie organiseren en dat werd een dag “Baantjes-trekken-met-hindernissen” om geld voor dolfijn therapie voor kinderen met een beperking bij elkaar te krijgen. Met alle baantjes die gezwommen gaan worden hopen de vier jongens zo veel geld op te halen dat de Stichting Dol Fijne Therapie weer een gezin kan laten afreizen naar Curaçao voor de therapie. Bij deze Stichting staan veel kinderen met een verstandelijke en/of motorische beperking (autisme, downsyndroom, hersenletsel), al dan niet aangeboren, ingeschreven. Omdat verzekeraars en overheid aan de ouders niets van de kosten van de therapie vergoeden, blijft het voor veel gezinnen slechts “een droom”.